martes, 2 de abril de 2013

Anàlisi de dos imatges


Imatge Artística:




Característiques de la imatge:

Aquesta imatge té iconicitat baixa, ja que és en blanc i negre. Amb redundancia, ja que fa referència a la repetició d'element coneguts, és a dir, fa referència a la dona. També podríem dir que es tracta d'una imatge polisémica, dons amaga un missatge ocult, vol transmetre alguna cosa més enllà del que es veu.  Per últim, cal afegir que tot i ser una imatge amb senzillesa, es una imatge connotativa, ja que vol representar la soledat, i fins i tot, tristesa.  

Composició: 

El cos de la dona está posat de forma vertical, cosa que dóna una sensació d’estabilitat. Però la posició de l’esquena ens fa una petita línea corba, que també ens crea una sensació més dinámica i no fa que sigui una imatge totalment recta amb linies vesticals.
En aquest cas, la figura humana que apareix ocupa totalment el centre de la imatge. No trobem profunditat en la imatge. 
Si parlem dels colors, aquesta imatge és en blanc i negre, per tant, es barregen el blanc que es aporta tranquilitat i serenitat, amb el negre, que ens transmet una mena de silenci. Però, l’unió d’aquests dos colors forma diferents tons de grisos que ens transmet sofisticació. 
La perspectiva de la imatge seria zenital.
La llum en aquesta imatge arriba des del costat esquerra de la noia, per tant crea una llum practicament inexisten en el seu costat dret, cosa que crea un contrast força exagerat, i que facilita el lloc amb els grisos.


Imatge Publicitaria




Introducció:

Imatge que pertany a una campanya de Coca-Cola

Característiques de la imatge

La iconicitat de la imatge és alta, és a dir,  representa la realitat i ,a més, en color. Aquesta iamtge també compta amb bastant redundància, però sense cap estereotip. En aquest cas també es tracta d'una imatge polisémica, és a dir, amb un missatge ocult. També podem dir que és connotativa, dons la imatge es relaciona completament amb el missatge de la publicitat, "busca la felicidad". Per últim dir que tot i amagar un missatge ocult, la imatge es tracta amb senzillesa. 

Composició:

Existeix una linia diagonal (entre la mirada del nen i la del home gran) que crea una interacció entre tots dos. En aquest cas, els dos personatges apareixen a banda i banda de la imatge, enllaçats pel eslogan de la publicitat que es trova al centre i els uneix, creant un significat a l’aparició dels dos personatges. 

No trobem profunditat a la imatge.

Si tractem els colors, ens podem adonar que el color que apareix majoritariament són el vermell i el blanc, això es deu a que és el color que representa a la marca de la publicitat.

Perspectiva: no hi ha. 

La llum en aquesta imatge és uniforme, apareix la mateixa llum en tota la imatge, tot i que en les figures humanes hi ha un petit contrast de llums. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario