Una imatge és la representació visual d'un objecte, una persona, un animal o qualsevol altra cosa plausible de ser captada per l'ull humà a través de diferents tècniques com poden ser la pintura, el disseny, la fotografia i el vídeo, entre d’altres.
La imatge fixa és un missatge de forma icona que representa una part de la
realitat.
Característiques de la imatge fixa:
Característiques de la imatge fixa:
Les característiques de les imatges es formulen en parelles oposades, de manera que hi ha una àmplia gamma de possibilitats dins d'una mateixa imatge.
Iconicitat-Abstracció.
Originalitat-Redundància.
Monosèmia-Polisèmia.
Denotació-Connotació.
Senzillesa-Complexitat.
La quantitat d'elements que conformen una imatge determinen la seva senzillesa o
complexitat. Des del punt de vista de la percepció visual la inclusió de més de
quatre elements que difereixen en color, forma i textura no permeten observar la
imatge d'una sola mirada i, en aquest sentit, diem que una imatge és complexa.
Senzilla Complexa
Iconicitat - Abstracció
La iconicitat és el grau de semblança que la
imatge guarda amb la realitat, per
exemple, una imatge en color tindrà
una major iconicitat que una en blanc i
negre.
L’abstracció indica que la imatge no té
semblança amb la realitat, pot ser
producte de la imaginació per exemple.
Els senyals de trànsit són denominades
arbitràries i les imatges produïdes per la
fantasia es diuen surrealistes. Les que
no tenen cap tipus de representació a la
realitat són les anomenades pintures
abstractes.
Senyal de trànsit
Dora Maar, musa de Picasso
Peter Keetman
Originalitat-Redundància
L'originalitat és una nova presentació sobre
un objecte, persona o fet en formes diferents
d'entendre la realitat.
Amb això no vol dir que l'originalitat sigui abstracte o difícil d’entendre, sinó que són imatges que s'escapen de la realitat.
Amb això no vol dir que l'originalitat sigui abstracte o difícil d’entendre, sinó que són imatges que s'escapen de la realitat.
La redundància fa referència a la repetició
d'elements ja coneguts. Aquest mètode s'utilitza
molt en publicitat per potenciar la imatge de la
marca o per donar a entendre al públic al qual va
dirigit.
Quan aquesta redundància està formada per
estereotips o models relacionats amb el rol social,
la sexualitat ... etc. serien imatges estereotipades.
Anunci de la marca Axe Joan Miró
Monosèmia-Polisèmia
Les imatges monosèmiques són les que tenen un únic significat i aquest està clar, però hi
ha un altre tipus d'imatges que intenten transmetre un missatge ocult, més profund,
aquestes són les anomenades imatges polisèmiques.
Les imatges polisèmiques són les més utilitzades per a la publicitat.
Monosèmia
Polisèmia
Denotació-Connotació
Les imatges connotatives suposen
la relació de la imatge amb
sentiments: calor, fred, pena...
Transmeten significats subjectius.
Les imatges denotatives fan que es
pugui interpretar aquesta imatge
de diverses formes.
Senzilla-Complexa
Senzilla Complexa
VÍDEO
No hay comentarios:
Publicar un comentario